Maakmeesters

Contactgegevens

Bedrijfsinformatie

De naam logo is afgeleid (of ontleend) aan het Grieks en betekent ‘woord’, een beeldmerk of afbeelding waaraan je een merk of bedrijfsnaam herkent. Dit kan bestaan uit een woord, een afbeelding of een combinatie van beide. Hoe sterk kan een logo zijn? Denk hierbij aan Nike, ING, Shell of Albert Heijn. Iedereen weet hoe deze logo’s er uitzien. Het is herkenning door één beeld of woord. Het gebruik van een pay-off of slogan kan dit geheel nog meer versterken. Denk maar eens aan: ‘Heerlijk, Helder…’, of ‘Een beetje van jezelf en een beetje van…’. Aan welke maatschappij denk je als ik zeg: ‘Even Apeldoorn bellen’? Meer informatie? Klik hier.

Hieronder een logo concept van Buitenhuis Groenvoorziening. Van oud naar beter…
BESTAAND LOGO

Het oude logo van Buitenhuis Groenvoorziening, zoals er helaas zo vele zijn. Waarschijnlijk in 5 minuutjes op een zolderkamertje gemaakt omdat er ‘nog eventjes een logo ontworpen moest worden’. En daar gaat men vaak te mist in. Juist het logo is zo enorm belangrijk, het is de eerste indruk van jouw bedrijf! Wat er niet klopt aan dit oude logo? Je kunt beter vragen wat er wel klopt. Nou, de naam is in ieder geval goed geschreven. Maar je kunt hier eigenlijk niet over een ontwerp praten. Het gebruikte lettertype is té oudbollig, er is geen kleur in verwerkt en het logo is omrand alsof het een rouwadvertentie is. Een duim die moet aangegeven dat ze goed werk leveren terwijl de uitstraling van het logo anders zegt. En een slogan die begint met ‘voor al uw…’ is erg achterhaald. Je snapt het, mijn handen jeuken.

Locatie

Deze pagina delen: